Parte a proiectului ECHO III: For Memory's Sake, cercetătoarele Letiția Popa, Cristina Iliescu și Irina Trocan au studiat reprezentarea căsătoriei în cinemaul românesc și balcanic:
”Prin această cercetare audio-vizuală ne propunem să stârnim o conversație despre limbajul filmului și posibilitățile expresive oferite de mediul video-poemelor. Aceste lucrări servesc drept introducere despre portretizarea nunților în cinematograful românesc și balcanic.”
Acest video-eseu se concentrează pe practicile și normele comunității de romi cortorari așa cum sunt ele văzute de Cătălina Tesăr și Dana Bunescu în documentarul „O Tahtai” (2022). Realizează acest lucru printr-un dialog dinamic între personajele principale și descrie transformarea lor (sau lipsa acesteia) de-a lungul filmului.
Vizionând filmul lui Aleksandar Petrović, "It Rains on My Village" (1968), este o experiență brutală și dulce-amăruie, care îi ține pe protagoniști la distanță pentru a putea descrie mai fidel viața într-un sat iugoslav. Toate nuanțele sunt acolo, dar totuși, acest video-eseu încearcă să se uite mai atent la dinamicile de (non)cuplu.
Vizionând filmul lui Aleksandar Petrović, "It Rains on My Village" (1968), este o experiență brutală și dulce-amăruie, care îi ține pe protagoniști la distanță pentru a putea descrie mai fidel viața într-un sat iugoslav. Toate nuanțele sunt acolo, dar totuși, acest video-eseu încearcă să se uite mai atent la dinamicile de (non)cuplu.
Pentru acest video-eseu propunem un montaj ludic a reprezentării ritualurilor de nuntă în cinemaul românesc, prin alegerea unor filme care descriu diferite cadre de timp de-a lungul istoriei.
Cu acest video-eseu propunem o viziune cuprinzătoare a legăturilor dintre controlul social și dragostea „adevărată” în căsătoriile aranjate, prin raportarea la poziția socială a femeii în raport cu societatea din care provine și prin sublinierea constrângerilor politice și sociale vizibile și invizibile.
Următoarea serie de video-eseuri este rezultatul unei cercetări despre reprezentarea căsătoriilor în cinemaul românesc și balcanic, cercetare făcută în timpul proiectului ECHO III: For Memory's Sake.